Arrow SNCF

In drie dagen meer dan 2000 km spoor beoordelen op ruwheid

Ard Kuijpers: "Alle beheerders van spoorlijnen en, trein- en metrostellen moeten van tijd tot tijd hun materieel (wielen en sporen) akoestisch slijpen. Geluidoverlast wordt namelijk veroorzaakt door ruwheid en oneffenheden. Om te bepalen of slijpen nodig is, roepen bedrijven als SNCF en InfraSpeed onze hulp in. Met ARRoW, ons eigen meetsysteem speciaal voor lange afstanden, verkenden we in Frankrijk in 3 dagen meer dan 2000 kilometer spoor! In de metingen werd duidelijk waar en in welke mate het spoor aan onderhoud toe was."

Hoe maak ik monitoren van het spoor en wielen makkelijk?

Ieder spoor en ieder trein-, tram- of metrostel heeft onderhoud nodig aan wielen en sporen om geluidsoverlast tegen te gaan. Het onderhoud besteedt u uit aan een bureau dat uw partner is. M+P werkt al 40 jaar aan geluidbeperking op het spoor. We meten wat u nodig heeft, hoe uitgebreid of beperkt als u wilt. Ongeacht welk spoortype.

Geluidbeperkende maatregelen in kaart

M+P kent het spoor van binnen en buiten. 40 jaar ervaring heeft veel kennis, data en knowhow met zich meegebracht. Metingen maken we zo praktisch en efficiƫnt mogelijk en waar we denken dat iets beter kan, ontwikkelen we het zelf. We weten ook wat u kunt doen om uw spoor zo stil mogelijk te maken, en welke maatregelen welke effecten zullen hebben. Voor de Hoge Snelheids Lijn brachten we bijvoorbeeld in kaart welke maatregelen er allemaal genomen konden worden om geluidhinder zoveel mogelijk te beperken, inclusief kosten en verwachte effecten.